Hoe een doelgerichte marketingstrategie een bedrijf helpt om betere resultaten te boeken...
Doelgerichte marketingstrategie
‘Ik zie snel met welke doelgerichte marketingstrategie een bedrijf online betere resultaten kan boeken’, vertelt Johanna Oosterbaan. ‘Het met overtuigingskracht verwoorden van het aanbod van een bedrijf is mijn specialiteit. Het totaalpakket, dat ook voorziet in de bouw van een website en slimme zoektechniek, levert gegarandeerd nieuwe klanten op.’
Johanna Oosterbaan spreekt uit ervaring. Ze lanceerde in april 2017 haar bedrijf Gouden Website en maakte voor maar liefst zo’n 120 bedrijven een nieuwe online etalage. Om deze stormachtige start in goede banen te leiden, zocht ze hulp van een coach. Ondernemers kunnen op de website van ondersteuningsprogramma De Startversneller van Oost NL zelf een keuze maken uit een pool van ervaren coaches of zich laten adviseren. ‘Met coach Pieter Peppelman klikte het meteen’, meldt Johanna Oosterbaan.
‘Mijn aanbod, een website maken, is vrij breed. Met mijn coach heb ik gekeken waar voor mij de sterkste groeikansen liggen. Vandaar mijn specialisatie in marketingstrategie en copywriting. Voor alle andere facetten, zoals de techniek van het bouwen van een website en het design, werk ik nauw samen met een team van specialisten, die precies begrijpen hoe mijn methode werkt. Met als resultaat een effectieve website voor de klant én meer focus en rust in mijn leven, omdat ik niet meer alles zelf doe.’
Via De Startversneller verdiept Johanna Oosterbaan tevens haar kennis van copywriting door gebruik te maken van de trainingsvoucher. ‘Marketingpsycholoog Maud Ebbekink is gespecialiseerd in online persuasion, het schrijven van webteksten met overtuigingskracht. Via haar online lesprogramma voorziet ze de teksten die ik schrijf van feedback. Dat werkt als een trein.’
Achter het op een rake manier verwoorden van het aanbod van een bedrijf op een website gaat een wereld schuil van marketing (salesfunnel), psychologie, kennis van social media en zoekmachines als Google (SEO, SEA) en taalkennis. ‘De website vormt het fundament van je bedrijf’, constateert Johanna Oosterbaan. ‘Daarop kun je online etaleren wat je de klant te bieden hebt. De kunst is om op de juiste toon je ideale klant aan te spreken.’
Artikel: Francien van Zetten
Foto: Jack Tillman, Fotofocus
Op het Perspodium en op de website van de Startversneller is dit artikel gepubliceerd.