Gouden Website
Deel deze blog!

Hield jij rekening met deze punten toen je je website bouwde?

Dit artikel is voor alle ondernemers die zich zorgen maken over de online resultaten en/of de ondernemers die meer klanten uit hun website willen halen. 

Hoe je je website in een paar stappen enorm verbetert (en wat de meeste andere websites fout doen)

Is jouw / jullie bedrijfswebsite gemaakt door een technische bouwer of creatieve designer? Of door een groot professioneel bedrijf met diverse disciplines? En leverde dat een prachtige website op?


Misschien herken je dit dan stiekem wel. Je stak veel tijd, energie en geld in de nieuwe website en bij de lancering was je er heel trots op. Maar nu de nieuwe website een tijdje online staat, blijkt dat de verkopen en aanvragen toch wel erg tegenvallen. De forse investering lijkt niet op te leveren wat jullie ervan verwachtten.


Dit is het punt. Een website met een strak design doet niet altijd wat het moet doen. Veel bedrijven missen een aantal essentiële punten op hun website, waardoor bezoekers niet overtuigd worden om een connectie te maken of iets te kopen. 


Wat bedrijven vertellen op hun website is vaak informerend, maar helaas niet uniek of persoonlijk en zeker niet overtuigend. 


Heb jij bij de bouw van je website rekening gehouden met: 

  • Welke klanten je wilt aanspreken en hoe je écht verbinding met ze maakt, zonder dat je het gevoel hebt dat je verkopering bent
  • Hoe je ervoor zorgt dat je je onderscheidt van je concurrent (en dat is niet met woorden als uniek, uitstekend, persoonlijke benadering of prachtig) 
  • Welke titel op je homepage ervoor zorgt dat bezoekers direct nieuwsgierig worden en doorlezen in plaats weg te klikken
  • Hoe je ervoor zorgt dat bezoekers steeds weer terugkomen op je website, zonder dure advertenties 
  • Hoe je bezwaren van klanten zo kunt weerleggen op je website dat ze deze gaan omzetten naar de beslissing om bij jou te kopen of aan te vragen
  • Hoe je je aanvraag- of bestelformulier zo inricht, dat het bezoekers geruststelt en ze op de knop verzenden drukken
  • Hoe je met storytelling het talent, de authenticiteit, oorspronkelijkheid, vernieuwing & creatie van je bedrijf naar voren mag laten komen, zonder dat je jezelf op je borst hoeft te kloppen

Houdt rekening met deze punten bij het (laten) bouwen van je website

Ik verzeker je dat aandacht besteden aan bovenstaande punten de doorbraak voor je bedrijf betekent. 


Als marketingstrateeg, communicatiewetenschapper én copywriter zie ik razendsnel wat er aangepast kan worden op de website, zodat je bezoekers veranderen in klanten.

Bedrijven die wél succesvol willen worden met behulp van hun website kunnen bij mij een vrijblijvend gesprek aanvragen. Als je een team hebt, komt Johanna bij je langs. Tijdens een brainstormsessie denkt zij samen met je team en/of je klanten na over een website met meer impact en daardoor meer klanten. Ben je ZZP'er? Dan organiseren we een dag, waarin we samen een strategie ontwerpen. Door samen na te denken over jullie website halen we de essentiële informatie naar boven en komen we tot de kern, het hart van jullie bedrijf. Dát is wat je klanten graag willen lezen en zien van je!

Aan de hand van de 10 bouwstenen uit de Gouden Website Methode lichten we tijdens deze dag jullie website door. Alle verbeterpunten verwerkt het team Gouden Website voor jullie in een praktische blauwdruk, waar jullie websitebouwer zeker mee uit de voeten kan! 


Wil je graag direct aan de slag met je website? Dat kan ook. Lees dan snel verder.

Over Johanna Oosterbaan

Als online marketing- en communicatieadviseur help ik ambitieuze ondernemers om de online klantbeleving te verbeteren. Zodat zij bezoekers op hun website ontvangen die informatie feilloos kunnen vinden, begrijpen, een connectie willen aangaan en uiteindelijk klant worden.

volg mij op:
>