Hoe maak je een goede funnel? (1/5)

Funnels? Je hebt er vast van gehoord. Dit heeft toch iets te maken met aanbod verscherpen? Of… Automatiseren? Zou jij daar ook gebruik van moeten maken? En is dat dan online? Waarom zou je een funnel opzetten? En vooral… hoe doe je dat dan?

Onlangs heb ik mijn kennis over funnels verder aangescherpt, zodat ik nu op de hoogte ben van de nieuwste technieken, die daadwerkelijk resultaat voor je gaan opleveren. Hierover schreef ik een reeks artikelen. Dit is de eerste uit 5 artikelen.

Aan het eind van de reeks weet jij wat een funnel is en hoe je hier gebruik van kunt maken in je eigen onderneming. In dit eerste artikel geef ik je drie redenen waarom elke onderneming funnels zou moeten inzetten om beter te kunnen ondernemen. Wil jij meer focus en rendement halen uit je onderneming? Lees dan de artikelen en ga er direct mee aan de slag.


1. je biedt een uitstekende klantervaring


Uitstekende klantervaring

Voor je klanten bied je een uitstekende klantervaring als je een goede funnel voor ze inricht. Goede klantervaringen zijn goud waard voor je bedrijf. Je neemt drempels weg en conversies stijgen direct.
Je kunt verwachtingen goed monitoren, waardoor je ideale klanten aantrekt.


2. Je trekt klanten aan die bij jou passen 


Klanten aantrekken die bij jou passen

In een goed ingericht funnel systeem stel je potentiële klanten in de gelegenheid zelf naar je toe te komen. Het is schaalbaar en (deels) geautomatiseerd. Offline en online activiteiten versterken elkaar hierin. Je trekt klanten aan die jou online goed al leren kennen en daardoor bij jou passen.


3. Je organiseert je bedrijf Slimmer en efficiënter


Slimmere en efficiëntere organisatie

Met een funnel kun je systematisch optimaliseren en waar mogelijk automatiseren. Je brengt focus aan en weet hoe je marketing slimmer kunt organiseren. Een funnel stelt je in staat om jouw missie na te leven en je omzetdoelstellingen naar omhoog bij te stellen.

About the Author Johanna Oosterbaan

Als online marketing- en communicatieadviseur help ik ambitieuze ondernemers om de online klantbeleving te verbeteren. Zodat zij bezoekers op hun website ontvangen die informatie feilloos kunnen vinden, begrijpen, een connectie willen aangaan en uiteindelijk klant worden.

follow me on:

Leave a Comment: