Gouden Website
Deel deze blog!

Hoe WhatsApp op je website je helpt aan meer klanten

Zie je de appende dame op de foto hieronder? WhatsApp is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Het is een gemakkelijke manier om contact op te nemen. (Fotocredits: Geoman Producties).

In dit artikel lees je waarom WhatsApp een waardevolle toevoeging is op je website. En hoe je er verstandig mee om kunt gaan. Ook leer je hoe je een WhatsApp knop maakt op je website.

Hoe WhatsApp je helpt aan meer klanten via je website

Als mensen mij willen bellen (of dit nu vriendinnen of klanten zijn), sturen ze mij bijna altijd eerst een berichtje of en wanneer het mij uitkomt. Zo verlagen ze voor zichzelf de drempel om contact op te nemen. Omgekeerd doe ik dat zelf ook. Toch prettig om eerst even te appen en vragen wanneer je kunt bellen.

Whatsapp op je website

Op je website ervaren websitebezoekers dit ook zo. Het is gemakkelijk om even appje te sturen. Het werkt drempelverlagend. Mensen kunnen bij mij bijvoorbeeld een gratis gesprek aanvragen om hun website te bespreken. Ze kunnen hiervoor een afspraak maken via WhatsApp. Hier zie je hoe ik dat toepas.

WhatsApp als onderdeel van een pakket aan contactmogelijkheden

Hoe meer mogelijkheden je aanbiedt aan je potentiële klanten, hoe meer drempels je verlaagt voor ze. Maar, niet iedereen vindt het fijn om contact op te nemen via de app. Zorg er dus ook voor dat je andere opties aanbiedt, zoals een contactformulier en een mailadres.

Past WhatsApp bij jouw bedrijf?

Natuurlijk moet het gebruik van WhatsApp wel bij je bedrijfsprocessen en bedrijfsfilosofie passen. Als je continu wordt geappt en je bent gewend om snel te reageren, is het belangrijk dat je er goed over nadenkt of je dit wel wilt. Het doet afbreuk aan je professionaliteit als je niet binnen een bepaalde tijd op een appje reageert.

Hoe ga je verstandig om met het zakelijk gebruik van WhatsApp?

Je wilt niet dat het gebruik van WhatsApp stress voor je gaat opleveren. Meer klanten kunnen helpen is mooi, maar stel wel je eigen grenzen. Dit zijn enkele oplossingen die het voor jou gemakkelijker maken:

  • Gebruik een zakelijke telefoon, die je uit kunt zetten als je niet aan het werk bent
  • Laat je assistent de appjes beantwoorden
  • Geef bij de App button aan dat je binnen een bepaald aantal uur reageert
  • Stel WhatsApp zo in dat de zender niet kan zien dat jij het bericht al hebt gelezen
  • Stel een autorespons in, waarin je aangeeft dat je binnen een bepaalde tijd reageert
  • Gebruik web.whatsapp.nl om via je laptop of pc de appjes te kunnen versturen.Vertel mensen die al klant bij je zijn én de mensen met wie je samenwerkt hoe snel je reageert.
  • Geef aan bij welke onderwerpen mensen jou kunnen appen, wanneer je toch liever wilt dat ze de telefoon pakken (bijvoorbeeld bij spoed) en wanneer ze jou beter een mailtje kunnen sturen of eventueel de projecttool waar je mee werkt kunnen gebruiken.

Hoe maak je een WhatsAppknop op je website?

Het is heel eenvoudig. Maak een link aan met je telefoonnummer, in mijn geval is dat https://wa.me/31624249712. Voeg de link toe aan een button of in de tekst. Hier lees je de uitgebreide instructies van WhatsApp.

Succes met het gebruik van WhatsApp! Loop je ergens tegenaan? Laat mij dan weten hoe ik je kan helpen. Je kunt me bijvoorbeeld een appje sturen ? Let op: ik reageer niet altijd gelijk, maar wel binnen 24 uur.

Nieuwe website voor klant in Achterhoek Johanna Oosterbaan

Over Johanna Oosterbaan

Als online marketing- en communicatieadviseur help ik ambitieuze ondernemers om de online klantbeleving te verbeteren. Zodat zij bezoekers op hun website ontvangen die informatie feilloos kunnen vinden, begrijpen, een connectie willen aangaan en uiteindelijk klant worden.

volg mij op:
>
In gesprek Johanna

Focusdag 13 december

Tijdens de focusdag zetten we samen een marketingstrategie uit. Ook maak je een praktisch plan om meer klanten uit je website te halen en te groeien met je bedrijf. Via mijn GOUDEN VRIJDAG ACTIE kun je nu voor een klein bedrag deelnemen.