Erno Hannink: hij kwam elke keer naar boven met waardevolle artikelen als ik iets op Google opzocht over online marketing. Hij is 2e van de Achterhoek op het gebied van social media, heeft 7 boeken geschreven en meer dan 1000 artikelen. Hij bleek ook nog eens vlakbij mij te wonen. Ik werd nieuwsgierig naar deze ambitieuze man. Op een dag trok ik de stoute schoenen aan en stuurde hem een bericht op LinkedIn. Mijn doel was het maken van een afspraak en verkennen of hij mogelijk een bijdrage zou kunnen leveren aan mijn programma online doorbraak met je bedrijf.
Mijn 1e afspraak met Erno Hannink
Erno bleek een mastermind te volgen in New York, dus het duurde even voordat onze afspraak gepland kon worden. Die zonnige avond fietste ik nieuwsgierig naar Doetinchem. Hoe zou onze afspraak verlopen? In Villa Ruimzicht dronken we een paar koppen koffie en we merkten dat er direct een klik was. Dat we elkaar op veel gebieden aanvulden en konden versterken.
Onze samenwerking
Al snel kreeg onze samenwerking meer vorm. Ik was op dat moment keihard aan het werk om alle opdrachtgevers op tijd te kunnen leveren. Ik maakte weken van 80 uur en wist al dat dit niet lang kon doorgaan. Erno bood mij aan om mij te helpen meer geld te vragen voor de waarde die ik bied en hierdoor meer rust te creëren in mijn bedrijf. Tegelijkertijd zag ik dat zijn website wel een opfrisbeurt kon gebruiken en bood ik aan om dit voor hem te realiseren.
We werkten intensief samen in die maanden. Allebei maakten we flinke stappen in onze eigen bedrijven en inmiddels werken we ook samen bij een klant. En niet onbelangrijk: mijn doel voor het plannen van de eerste afspraak kreeg ook vorm: Erno gaat een bijdrage leveren aan mijn programma.
De podcast met Erno Hannink
Op een dag vroeg Erno mij of hij een podcast mocht opnemen met mij. Hij vond mijn verhaal bijzonder en wist dat andere ondernemers hiervan konden leren. Ik schrok. Moet dit echt? Spannend, want ik wist welke ondernemers hij nog meer had geïnterviewd voor de podcast.
Bekende namen als Aartjan van Erkel, Hugo Bakker, Debbie Bernasco, Simone Levie, Tonny Loorbach, Femke Hogema, Linda Spaanbroek, Anne Raaymakers en Bart van den Belt.
En dan kom ik straks ook in dat rijtje te staan...?
Toch weet ik dat zichtbaarheid heel belangrijk is voor een ondernemer en dat uit je comfortzone stappen goed is voor je persoonlijke ontwikkeling en groei als ondernemer. Daarom zei ik na even aarzelen dat ik dit wel aandurfde...
De dag van de podcast
De podcast duurde een uur. Erno stelde interessante vragen. De vragen die begonnen met 'waarom' vond ik het moeilijkste. Waarom heb ik bepaalde keuzes gemaakt? Was het onderbuikgevoel, of ratio? Kwam de keuze van mijzelf of volgde ik daarin de mening van anderen?
De podcast start met mijn studie Toegepaste Communicatie Wetenschappen, het traineeship dat ik daarna volgde en de keuzes die ik maakte in mijn loopbaan.
Daarna gaat het over mijn reis als startende ondernemer. Dat het allemaal begon bij de koop van onze camping. Ik leg uit hoe ik gebruik maak van een klantreis waarmee de camping binnen korte tijd ging van enkele vaste gasten naar volgeboekt het gehele campingseizoen door.
In de podcast vertel ik over waar ik tegenaan liep als ondernemer en hoe ik dat heb opgelost. Ik geef tips over het juist inrichten van een website en een funnel. Ik vertel hoe ik met mijn Gouden Website methode in 1,5 jaar bijna 100 ondernemers en organisaties heb geholpen aan de juiste klanten, meer vrijheid en meer groei. Dat ik met mijn Gouden Website Methode een VIP traject voor bedrijven en organisaties realiseerde én het all-in programma ‘online doorbraak met je bedrijf’ voor ambitieuze ondernemers.
Als laatste leg ik uit waarom ik ben gaan werken met groepen en wat mijn programma voor ambitieuze ondernemers gaat opleveren voor mijn doelgroep.