__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"0328f":{"name":"Main Accent","parent":-1},"7f7c0":{"name":"Accent Darker","parent":"0328f","lock":{"saturation":1,"lightness":1}}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default","value":{"colors":{"0328f":{"val":"var(--tcb-color-0)"},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 20, 37)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"l":0.08,"s":0.81}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"0328f":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45,"a":1}},"7f7c0":{"val":"rgb(4, 21, 39)","hsl_parent_dependency":{"h":210,"s":0.81,"l":0.08,"a":1}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Shop
€0.00
Cart

Geen producten in je winkelmand.

Over Johanna

Als Communicatiewetenschapper ben ik dol op pittige strategische vraagstukken. Ambities van ondernemers en organisaties op het gebied van leiderschap, klantbeleving en innovatie combineer ik met de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van digitale marketing.

De kracht van mijn bedrijf is dat het niet alleen blijft bij een plan in de la, maar dat ik samenwerk met een fantastisch team dat mij helpt bij het operationaliseren daarvan.

9,3

Gemiddeld cijfer van klanten

100+

Marketing- en communicatieprojecten

132

Websites

Het verhaal van Johanna

Elk mens wordt blij van oprechte aandacht, een vrolijke anekdote, een leuke verrassing, een onverwachte oppepper en een eerlijk verhaal.

Ik geloof dat wij de wereld een stukje beter maken als wij écht tijd hebben voor elkaar.
Mijn missie is ondernemers en organisaties + hun medewerkers te helpen bij hun digitale dienstverlening, zodat zij hun klanten deze aandacht online en eventueel ook daarna offline kunnen geven. 

Heb jij een verhaal dat verteld moet worden? Een droom tot verandering? Als je dit zichtbaar wilt maken, is leiderschap en moed nodig. Door jezelf voeg je de meeste betekenis toe.
Als verlegen meisje had ik een droom, maar kwam dit allemaal niet vanzelf aanwaaien. 
Hieronder lees je mijn verhaal.

Altijd in de boeken en niet willen opvallen

Toen ik 15 was, had ik je nooit geloofd als je me zou vertellen dat ik nu, 20 jaar later, ondernemers help groeien, lezingen geef en een boek heb uitgebracht. Op dat moment zag mijn leven er heel anders uit...

Ik ben geboren met een waanzinnige drive om alles, maar dan ook álles te onderzoeken. Al vroeg was ik bezig met het waarom. Als introvert meisje las ik veel boeken. Ook al wist ik daardoor veel, ik durfde mijn mening niet zo vaak te geven. Ik verschool mij in het achterste hoekje in de klas, hopende dat ik niet zou opvallen. Eigenlijk wilde ik dat helemaal niet, maar kon niet bedenken hoe ik dat moest veranderen.

Johanna Oosterbaan in de boeken

Actief studentenleven en werk

Ik ging Toegepaste Communicatie Wetenschap studeren. Ik stond nog steeds liever niet in de spotlights, maar het weerhield me er niet van om op kamers te gaan en heel actief te worden in het studentenleven.

Daar leerde ik ook mijn man kennen. We gingen in Doetinchem wonen, waar ik in het Slingeland Ziekenhuis op de afdeling patiëntenvoorlichting afstudeerde. 

Ik volgde een management traineeship en daarna werkte ik 9 jaar lang als beleidsadviseur en (project)manager gastvrijheid in de zorg.

Onverwacht campingeigenaar

Ondertussen kochten mijn man en ik een woonboerderij, omdat we met onze zoons lekker buitenaf wilden wonen. In de achtertuin was toevallig een slechtlopende camping. 

We besloten van de camping een succes te maken. Ik daagde mijzelf uit om mij online goed te presenteren en ons verhaal te vertellen. Ik bouwde een overtuigende website, waardoor de boekingen gingen stromen en onze camping al snel het hele seizoen vol stond.

Toen ik zag hoe succesvol onze camping werd door een duidelijke positionering en een goede website, besloot ik mij verder te specialiseren in de marketing voor de recreatiebranche. Nu had ik naast de camping een 2e bedrijf! 

Recreatie en beleving

Recreatiebranche

Inmiddels had ik mijn baan in de zorg opgezegd en werkte ik volledig als ZZP'er. In dat eerste jaar bouwde ik tientallen websites voor campings. Zij werden stuk voor stuk succesvol. 

Ik onderzocht de markt, gaf mijn visie op de branche en kreeg steeds meer aanvragen voor lezingen en webinars. 

Dat vond ik in eerste instantie best spannend. Het verlegen meisje in mij wilde af en toe onder een steen kruipen. Maar mijn verlangen om anderen te vertellen over hoe ze het volledige potentieel uit hun bedrijf kunnen halen was sterker. Ik ging elke keer over het randje van wat voor mij comfortabel voelde, maar was tegelijk opgetogen over alle deuren die open gingen.

Ik gaf lezingen en adviezen voor o.a.:

Vrolijke en pragmatische aanpak

Toen ik je presentatie vorig jaar zag voor de lancering van het Achterhoek Toerisme Kennisplein was ik enthousiast door je vrolijke en pragmatische aanpak. Een tijdje later zocht ik een koppeling met de echte praktijk voor mijn studenten die in het kader van online marketing een website bouwen. Ik heb al vaker gehad dat praktijkmensen vergeten dat de studenten over weinig voorkennis beschikken. Daarom besloot ik je uit te nodigen. Voor mijn studenten was je les motivatie verhogend doordat ze nu een idee hadden hoe te beginnen. Een eyeopener was dat de teksten op een site vooral persoonlijk mogen zijn, dat spreekt meer aan dan zakelijk. De koppeling van de lesstof aan de praktijk pakte goed uit. Ik zag bijvoorbeeld dat een aantal studenten reviews hadden geplaatst op hun website. Dat was dit jaar voor het eerst.  Onze samenwerking was prettig en ik beveel je zeker aan mijn collega’s aan.

jacqueline oolthuis 

Docent Graafschap College

Zo ontvang je een goede recensie

Dank voor de verhelderende webinar. Jullie zijn super professioneel en ik ga jullie zeker bij mijn netwerk aanbevelen!

Joris Houtman

DIRECTOR NBSO LYON / NL PAYS-BAS

Websites en marketing voor allerlei branches

De specialisatie in de recreatiebranche voelde veilig voor mij.

Ik kon me achter mijn kennis verschuilen, omdat ik zelf ook een camping heb. Toch besloot ik dat ik inmiddels zoveel had geleerd dat ik ook voldoende bagage had voor advisering in andere branches. Ik realiseerde mij dat het verbinden van verschillende sectoren een bredere blik oplevert en meer innovatiekracht.

Wat ik eerder niet voor mogelijk had gehouden gebeurde: de nadruk kwam meer te liggen op ondernemers coachen in het traject vóór de website. Ik combineerde daarin mijn wetenschappelijke kennis met mensenkennis, ervaring en intuïtie.

Ik ontwikkelde een branche overstijgende Gouden Website Methode met alle ingrediënten die nodig zijn om een goedlopende website en daarmee een succesvol bedrijf te realiseren. Dat begint niet bij het uitzoeken van afbeeldingen, maar bij de juiste keuzes durven maken en persoonlijk leiderschap. Als er dan een keigoede website volgt, dan komt het succes in je bedrijf vanzelf. 

Ik zag dat ik door mijzelf te zijn en mezelf uit te spreken, de meeste betekenis aan de bedrijven én levens van anderen toevoegde.

Hoe blijven mensen langer op je website

Johanna haalt als deskundige en gedreven gids het beste in je naar boven. 

Wat een mooie reis naar je eigen succesvolle website. Johanna neemt je mee op weg en vertaalt je zoektocht naar praktische antwoorden en oplossingen. Je gaat snappen dat de website een logisch gevolg moet gaan worden van wie je bent, wat je doet en wie je als klant wil bereiken. Johanna is met haar prettige en deskundige werkwijze in staat om verbindingen te zien en te maken in je zoektocht naar je eigen gouden website. Heldere vragen en werkmodules om te komen daar waar je zichtbaar wil zijn als ondernemer. Hoe bijzonder is het dan dat je die reis samen maakt met een groep gepassioneerde mensen. Waarbij je kwetsbaar durft te zijn en allemaal vooral willen delen en geven. Johanna haalt als deskundige en gedreven gids het beste naar je boven!

MARTIN GROENEWEGE

INTERIEURspecialist

  • Aanbod

  • Portfolio

  • Recensies

  • Adviesgesprek
  • Over ons pagina

Gouden Website groeiprogramma voor MKB en ZZP

Om succesvol te zijn is online zichtbaarheid belangrijk.

Dat begint bij de juiste keuzes maken vanuit eigenheid, durven op te staan en je visie te delen. Een bedrijf runnen op basis van alleen wetenschappelijke kennis, kopiëren van dat wat concullega’s doen, alles in modellen of templates gieten, dat werkt niet. 

De juiste en allerbeste klanten trek je juist aan vanuit eigenheid en authentiek leiderschap.

Je hart volgen, hiervoor verantwoordelijkheid nemen en je visie uitdragen, dáár gaat het om. Als bedrijf en als persoon mág je zichtbaar zijn en impact maken door je expertise te tonen. Op je eigen visie en voorwaarden.

En dat is waar ik zelf zo in ben gegroeid en wat het succes van mijn bedrijf nu verklaart. Ik durf nu volledig te vertrouwen op mijn Gouden Website methode en zoveel mogelijk andere ondernemers hiervan deelgenoot te maken.

Naast een Gouden Website heb je vakmanschap nodig én vaardigheden op het gebied van leiderschap, management, communicatie, sales en marketing. Dit alles heb ik nu gevat in een groeiprogramma. De geleerde lessen vertalen we in tenslotte in de juiste online marketinguitvoering en bijbehorende Gouden Website. 

Met als resultaat: meer klanten, meer winst, meer groei én meer vrijheid voor jou als ondernemer.  

Groepsfoto Gouden Website programmaklein bijgesneden

Geen outcast meer, maar een leider!

Ik ben sinds onze eerste ontmoeting fan van je omdat je een unieke vrouw bent, helemaal jezelf en one of a kind. Je hebt een authentieke vorm van schoonheid over je wat mij inspireert. Jouw altijd vriendelijke en menselijke benadering maakt samenwerken erg fijn. Je denkt altijd in oplossingen in plaats van problemen.

Als je samenwerkt met jou lijkt niets onmogelijk. Ik ben zo blij dat ik aan je programma deelgenomen heb! Het dwong mij om anders na te denken. Out of the box te gaan. Voor mij was ook een erg belangrijk inzicht dat ik volledig voor mij zelf kon gaan en niet afhankelijk van een ander mijn zaak kan laten bloeien. Daar waar eerst twijfels waren voel ik nu het grote potentieel van mijn zaak. Een duidelijke plek op de markt. Geen outcast meer maar een pionier of zelfs een leider! Dankjewel voor alles Johanna!

edyta zielinska

HOUSE OF GREEN BEAUTY

Projecten en communicatie in de zorg

9 jaar werkte ik in loondienst in de zorg. Nu ben ik ZZP'er en doe ik nog regelmatig mooie projecten voor de zorg. Zoals je in mijn verhaal kunt lezen, is mijn ervaring dat leiderschap je verder helpt dan je ooit zou kunnen denken. Ik wil graag zorgorganisaties en hun medewerkers inspireren vanuit dat leiderschap, zodat zij eigen kracht en juiste communicatie inzetten. 

Mijn hart ligt bij het verhogen van (online) klantbeleving, zodat patiënten zo goed mogelijke zorg en aandacht ontvangen. Maar ook medewerkers hebben mijn aandacht. Verpleegkundigen hebben een vak met invloed. Ik gun het ze om het volledige potentieel uit zichtzelf en hun team te halen en ook eens uit hun comfortzone te stappen. Voor hun eigen werkplezier en het geluk van hun klanten. Daarom heb ik in samenwerking met mijn oud-collega en vriendin Anne een praktisch en leuk boek over verpleegkundig leiderschap geschreven.
Ons boek komt in het najaar van 2020 uit, maar je kunt er alvast één bestellen in de webshop! 

Anne en Johanna Boek klein

"Johanna heeft ons managementteam begeleid bij het maken van de juiste keuzes voor onze nieuwe website. Ze deed dit aan de hand van de klantreis die verschillende bezoekers op onze website maken. Door haar manier van aanpak en het blijven doorvragen, hebben we nu de belangrijkste doelgroepen in beeld. Bovendien zijn we er onder haar leiding in geslaagd om overeenstemming te bereiken over de opbouw van de pagina’s en de navigatie. We hebben veel bereikt in één dagdeel. Johanna heeft onze besluiten vertaald in een concreet plan waarmee de websitebouwer direct aan de slag kan!"

Drs. K.E. Pijnenburg

Directeur bestuurder Huisartsenzorg Oude IJssel

Tot slot

En ja, ik loop óók soms nog steeds tegen mezelf aan. Doordat mijn team steeds groter wordt, moet ik de controle langzaam loslaten. Dit voelt voor mij soms als een vrije val. Maar ik weet dat het goed zit en het klopt, dus laat ik die blokkerende gedachten voor wat ze zijn. En ga ik weer enthousiast door. Zodat ik zoveel mogelijk ondernemers kan helpen succesvol te zijn en hun dromen te realiseren. 

Waar wacht je nog op? De week, het kwartaal, het jaar is zo weer voorbij. Blijf je het wiel in je eentje uitvinden? Of zal ik je helpen bij je keuzes, je communicatie of je website? Ik hoop je snel te spreken. Heb je vragen? Neem dan ook gerust contact op!

Johanna Oosterbaan

>