Share

Thrive Suite – WordPress tools voor een succesvolle website


Zo maak je met de plug-ins van Thrive Suite een succesvolle website

Het is de wens van iedere ondernemer. Een succesvolle website die veel klanten aantrekt. Bezoekers op je website die niets liever willen dan bij jou een boeking of aanvraag doen. Daarnaast wil je ook graag dat je zakelijke website je leven gemakkelijker maakt.

Moeilijke software waar je niet uitkomt? Dat wil je echt niet als ondernemer, het demotiveert enorm. Maar waar begin je? En hoe richt je een website in, zodat deze optimaal werkt voor je bedrijf? 

In dit artikel leg ik uit welke tools ik gebruik om mijn online business succesvol in te richten. Veel leesplezier!

Thrive Suite - een fantastisch totaalpakket voor iedere ondernemer die zijn bedrijf serieus neemt

Een goed content management systeem (CMS: systeem waar je website op draait) is een must voor je website. Ik raad zelf altijd WordPress aan. Met dit CMS kun je vele kanten op. Ik werk vervolgens met de thema's en plugins van Thrive Themes. Deze plug-ins draaien op WordPress.

De klanten in mijn programma ontvangen een groot pakket aan instrumenten om de website zo in te richten dat deze leidt tot meer aanvragen. 

Een gemakkelijker leven als ondernemer

Thrive Themes is wat mij betreft één van de betere leveranciers van thema’s voor zakelijke toepassing. Hun doel is met hun tools ondernemers te helpen om zo'n hoog mogelijke conversie te behalen, oftewel: zoveel mogelijk resultaten met de website halen. Dat past goed bij de visie van Gouden Website. Deze systemen leveren je niet alleen resultaat op, maar maken je leven als ondernemer ook een stuk gemakkelijker! 

De sleutel naar meer klanten

De sleutel naar meer tevreden klanten is een ijzersterk online verhaal met een duidelijke, eerlijke website zonder gedoe. Jouw potentiele klant wil graag vol vertrouwen en zonder keuzestress begeleid worden op je website. In elke fase van de online klantreis is een website een cruciaal onderdeel.

De overload aan systemen terugbrengen tot één krachtig pakket

Weet jij hoeveel mogelijke bezoekers afhaken omdat ze iets niet kunnen vinden op je website? Misschien zijn het er wel meer dan je denkt...  En ook voor jezelf kan het lastig zijn om alles bij te houden. Ho voorkom je dat je afhaakt in alle software op je website?

Dit is mijn ervaring: het neerzetten van een professionele website vol klantbeleving met goede plug-ins, waar je fijn mee kunt werken, is een succesvol recept voor tevreden websitebezoekers, klanten én ondernemers.

De informatie op het internet over dit onderwerp en alle plug-ins die je kunt gebruiken is gigantisch. Daarom heb ik een praktisch overzicht gemaakt voor je met mijn beste tips om met één krachtig pakket, namelijk Thrive Suite, aan de slag te gaan.

Bekijk in dit artikel hoe mijn bedrijf stap voor stap groeide door het gebruik van plug-ins van Thrive Suite op mijn website. 

Veel succes en plezier met de inrichting van je website! 

Thrive Suite: een complete online toolbox

Wat is Thrive Suite?

Thrive Suite is een complete online toolbox voor het bouwen van een website met hoge conversie. De toolbox is te koop binnen een lidmaatschap van 9 verschillende plug-ins en één volledig zelf op te bouwen thema. Het bedrijf achter dit lidmaatschap heet Thrive Themes.

Het lidmaatschap geeft je toegang tot verschillende WordPress-thema's en 9 conversiegerichte plug-ins voor het bouwen van landings- en verkooppagina's. Superhandig vind ik het zelf. Je kunt bijvoorbeeld alle blokken in je website zelf slepen en neerzetten, net zo gemakkelijk als in bijvoorbeeld het programma Word. Het is heel eenvoudig om leads te genereren, recensies te verzamelen én online cursussen of trainingen maken.

Hoe zet je de plug-ins en thema's van Thrive Suite in om een succesvolle online business te bouwen?

Hieronder leg ik het stap voor stap aan je uit.

1. Start met een doortimmerd marketingplan

Voordat je start met je website denk je na over de unieke punten van jouw bedrijf, jouw toekomstdromen en doelgroep. 

Laat je bezoekers zien dat jij anders bent dan je concullega's.

Wees helder op je website over wat jouw bedrijf toch echt anders maakt dan andere bedrijven. Waarom zouden klanten voor jou kiezen? Welke klantbeleving bied jij meer of anders dan andere bedrijven? Gebruik daarbij geen begrippen die iedereen uit je branche gebruikt, maar kies voor een unieke stijl.

Geef je klanten daarbij het gevoel dat het helemaal om hen draait. De bezoeker van je website heeft een behoefte en is op zoek naar invulling daarvan. Toon empathie en begrip. 

Thrive University is een verzameling cursussen die je helpt bij je branding, het vinden van je unieke positionering en stijl en nog veel meer. Via deze link kun je Thrive University gratis gebruiken, na het aanmaken van een account.

Wil je dit graag samen met mij en andere ondernemers doen? Bekijk dan mijn programma. We starten vier keer per jaar. Thrive Suite ontvang je overigens helemaal gratis bij mijn programma. Je houdt hier altijd toegang toe.

Thrive University

Talloze cursussen die je helpen je online business op een succesvolle manier op te bouwen. Bekijk de University als onderdeel van Thrive Suite.

Online programma maken - Thrive Apprentice van Thrive Suite

2. Zet in op blended learning

Als iets duidelijk geworden in de coronacrisis is het wel dat online leren onmisbaar is geworden. Dit zal ook wel zo blijven is de verwachting.

Wil jij graag een online programma maken en dit samen met mij en andere ondernemers doen? Of misschien wel helemaal uitbesteden? Bekijk dan mijn programma. We starten vier keer per jaar.

Thrive Apprentice is onderdeel van Thrive Suite. Deze plug-in ontvang je gratis in de toolbox bij mijn programma. 

Thrive Apprentice

Creëer eenvoudig professionele cursussen, programma's en trainingen. Oneindig veel mogelijkheden! 

Thrive Suite - WordPress plugin Architect

3. Actualiseer je website regelmatig

Maak het jezelf gemakkelijk. Zie er niet als een berg tegenop om elke keer je website te actualiseren, maar maak er een feestje van!

Thrive Architect is de ultieme page builder met de focus op een hogere conversie. Het is een fantastische visuele wysiwyg (what you see is what you get) drag & drop content builder. Ik heb voor veel klanten al veel builders ingezet, maar ik vind deze builder de beste in zijn soort. Deze WYSIWYG plug-in gebruik je om snel iets aan te passen op de website. De plug-in zorgt ervoor dat je zeer snel iets kunt aanpassen en dat dit er erg professioneel uitziet. 

Thrive Architect is onderdeel van Thrive Suite. Deze visual editor ontvang je gratis in de toolbox bij mijn programma. 

Thrive Architect

De snelste en meest intuïtieve visual editor voor WordPress. Eenvoudig creëer je jouw gedroomde lay-out. Je bouwt zelf of kies uit bijna 400 templates.

Trive Leads als onderdeel van Thrive Suite

4. Bouw een e-maillijst met kwalitatieve leads

In dit artikel heb ik de waarde van een goede e-maillijst al uitgelegd. Het belang van een kwalitatieve mailinglijst wordt steeds groter in deze maatschappij waarin we honderden prikkels per dag krijgen. Hoe mooi is het als jouw leads betrokken zijn en zich niet willen uitschrijven bij een mail die je stuurt? Maar juist blij zijn dat jij die mail stuurde?

Thrive Leads is een functionaliteit waarbij je heel gemakkelijk de aandacht naar jouw e-book of weggever of advertentie kunt trekken. Het is een plug-in waarmee je makkelijk en snel mooie formulieren maakt die eenvoudig te koppelen zijn aan e-mailsystemen, zoals Active Campaign, Aweber en Mailchimp.

Pop up op je website

Met de plug-in Thrive Leads van Thrive Suite kun je eenvoudig een prachtige pop-up op je website maken, die op elk gewenst moment tevoorschijn komt. Je kunt verschillende pop-up banners tonen door de uitgebreide tracking tool. Zo kun je dus verschillende pop-ups naar voren laten komen op het moment dat een bezoeker een specifieke pagina bezoekt.

Thrive Leads is onderdeel van Thrive Suite. Je ontvangt deze plug-in gratis in de toolbox bij mijn programma. Je kunt altijd gebruik blijven maken van deze toolbox. Liever niet zelf doen, maar onder begeleiding of zelfs helemaal uitbesteden?

Bekijk dan eens de inhoud van mijn programma. We starten vier keer per jaar. 

Data:

1 maart 2021

1 juni 2021

1 september 2021

1 december 2021

Thrive Leads

Creëer en design elk gewenste type van opt-in formulieren, optimaliseer met A/B testen en laat je e-maillijst sneller groeien dan ooit.

Quizzen maken - Thrive Quizbuilder van Thrive Suite

5. Zoom in en segmenteer gedetailleerd

Met een leuke quiz verhoog je de engagement van je bezoekers. Een quiz trekt de aandacht. Bij het invullen van een quiz blijven zij langer rondhangen op je website en dat is een voorwaarde voor een goede positie in Google. Het is echt een aanrader om een quiz op je website te zetten als je meer interactie wilt met je bezoekers. Bekijk bijvoorbeeld eens mijn websitecheck. Zo zie je de quizbuilder in de praktijk.

Met de quiz-plugin van Thrive Suite kun je leuke, spannende quizzen ontwerpen. De quiz zorgt ervoor dat mensen graag hun e-mailadres achterlaten. Jij kunt ze vervolgens af en toe leuke nieuwtjes sturen. Zo blijf jij onder de aandacht van jouw websitebezoekers. 

Je kunt met de Thrive Quiz Builder geweldige quizjes maken. Om de aandacht van je bezoekers te krijgen. Je kunt dan vervolgens kiezen om de antwoorden gelijk te tonen, of door de score via e-mail toe te sturen. Dit is ook een mooie aanvulling, hierdoor groeit je mailing lijs ook weer mee. In het dashboard heb je oneindig veel mogelijkheden van het soort quizzen dat je kunt maken. De quiz builder van Thrive Themes is de meest gangbare plugin voor WordPress.

Zelf quizzen maken of misschien wel helemaal uitbesteden? Bekijk dan mijn programma. We starten vier keer per jaar.

Thrive Quizbuilder is onderdeel van Thrive Suite. Deze plug-in ontvang je gratis in de toolbox bij mijn programma. 

Thrive Quizbuilder

Maak eenvoudig leuke quizzen, die je e-maillijst laten groeien en je veel social shares opleveren

6. Schrijf de beste titels

Jouw titels bepalen het succes óf de ondergang van jouw content. Als je een goede titel hebt geschreven heb je de belangrijkste factor voor een succesvol verhaal te pakken. In dit blog lees je meer over het belang van goede titels én hoe je nu test of je een goede titel hebt geschreven. Je kunt ook dit artikel bekijken, over het belang van A/B testen voor titels, maar ook pagina's. 

Het juist gebruik van titels op je website zorgt overigens ook voor een betere positie binnen Google, dat is natuurlijk mooi meegenomen. 

Wil je dat wij je helpen om samen titels te schrijven? Bekijk dan mijn programma. We starten vier keer per jaar.

Thrive Optimize

Met deze plug-in zet je eenvoudig A-B testen. Deze plug-in gebruik je om veel hogere conversies te creëren op al je landingspagina's.

Thrive Suite - Ovation

7. Verzamel goede beoordelingen

Klanttevredenheid zorgt voor goede beoordelingen. Met testimonials of reviews op je website zorg je voor maar liefst een 34% hogere conversie. Om goede beoordelingen te ontvangen is het natuurlijk belangrijk dat je klant je product of dienst naar tevredenheid heeft afgenomen. Vragen naar beoordelingen helpt om niet alleen om je eigen kwaliteit te verbeteren, maar het zorgt er ook voor dat je meer klanten aantrekt. In mijn programma leer je hoe je de beste recensies ontvangt, met positieve en negatieve beoordelingen en hoe je deze goed kan inzetten op jouw website. 

Met Thrive Themes plugin Ovation plug-in kun je gemakkelijk beoordelingen verzamelen om op je website te zetten. Je kunt bijvoorbeeld reviews importeren, die klanten eerder achterlieten op bijvoorbeeld Facebook of Instagram. Je hoeft nu niet meer te hannesen met een schermafbeelding, Thrive Ovation maakt het zeer eenvoudig om mooie, overtuigende reviews te presenteren. 

Thrive Ovation

Verzamel en laat reviews zien om je website veel overtuigender in te zetten. Haal voordeel uit een van de meest onderschatte conversie boosters.

Recensies verzamelen - Thrive Ovation van Thrive Suite

8. Maak je site interactief

Als je commentaren onder een artikel faciliteert en bijhoudt, krijg je inzichten over welke pagina’s het meest populair zijn. Met de plug-in Thrive Comments van Thrive Suite kunnen bezoekers badges krijgen wanneer ze een actief lid zijn op je website, door mate van het up and down vote systeem. Maar dat niet alleen. Het wordt voor bezoekers veel laagdrempeliger om te reageren, dit kan namelijk ook met alleen een duimpje omhoog of omlaag. Ik zou zeggen, probeer het eens uit onder deze blog!

Thrive Comments

Deze plug-in maakt het voor je websitebezoekers leuk en laagdrempelig om te reageren op je artikelen.

Thrive Suite - Ultimatum
  3  4  4
Days
:
 
  1  5
Hours
:
 
  4  3
Minutes
:
 
  1  1
Seconds

You missed out!

9. Geef je bezoekers dat laatste zetje

Thrive Ultimatum is een "scarcity" plug-in met countdown timers voor deadlines. Deze plug-in gebruik ik soms voor tijdelijke promoties. Met Thrive Ultimatum is het mogelijk om geavanceerde campagnes op te zetten. Met een paar simpele klikken kun je de meest geavanceerde timers maken.

Wil je meer weten over integere schaarste marketing? En wil je dat wij je helpen om zo'n campagne te bouwen? Bekijk dan mijn programma. We starten vier keer per jaar.

Thrive Ultimatum

Met deze plug-in zet je geavanceerde countdowns op. Hiermee kun je complexe schaarstemarketing perfect inzetten.

Zelf thema aanpassen - Thrive Theme Builder van Thrive Suite

10. Gun jezelf één praktische totaaloplossing met Thrive Suite

Een snelle, veilige website zorgt ervoor dat je website hoger in de zoekresultaten komt. Doordat alle afbeeldingen automatisch worden verkleind met een Thrive Theme Builder, is een snelle website gegarandeerd. 

Alle hierboven beschreven plug-ins van Thrive werken nauwkeurig met elkaar samen. Zo treden er geen rare conflicten op. Dit wil nog wel eens voorkomen wanneer je allerlei plug-ins gebruikt van verschillende ontwikkelaars. Hier heb je met het pakket van Thrive Themes dus totaal geen last van.

Thrive Theme Builder

Bouw met dit thema de conversiegerichte site van je dromen, ongeacht je ervaringsniveau met de enige marketinggerichte WordPress-themabouwer.

Zelf doen of uitbesteden?

Conversiegerichte teksten zijn het beste middel om een goede boodschap over te brengen. Zonder goede teksten die jouw potentiële klanten verder laten lezen zal je website niet het gewenste resultaat opleveren.

De teksten die ik voor jouw website schrijf, zijn zo geschreven dat de zoekmachines jouw website goed kunnen vinden. In mijn opleiding Toegepaste Communicatie Wetenschappen leerde ik veel over het overtuigend overbrengen van een boodschap. Honderden ondernemers hielp ik vervolgens met teksten. Teksten die raken en overtuigen zijn het vliegwiel voor een succesvolle dienstverlenende onderneming. Ook in mijn online programma is veel aandacht voor dit onderwerp.

De teksten die ik voor jouw website schrijf, zijn zo geschreven dat de zoekmachines jouw website goed kunnen vinden. Mensen horen ook van jou door goede beoordelingen van anderen. 

De sleutel naar meer tevreden klanten is een ijzersterk online verhaal.
Een verhaal dat potentiële gasten aanspreekt en verleidt om bij jou klant of gast te worden. Je klant wil graag duidelijkheid, eerlijkheid en geen gedoe.
Maar vooral, hij wil jou leren kennen. Weten wat hij aan jou heeft.
De website moet blijven hangen op zijn netvlies. 
Dit kun je doen met verhalen en metaforen.
Een gouden website zorgt voor een verhaal dat beklijft.

Johanna Oosterbaan


Als online marketing- en communicatieadviseur help ik ambitieuze ondernemers om de online klantbeleving te verbeteren. Zodat zij bezoekers op hun website ontvangen die informatie feilloos kunnen vinden, begrijpen, een connectie willen aangaan en uiteindelijk klant worden.

Johanna Oosterbaan

>