Twijfels vóór een aankoop op een website hebben we allemaal wel eens. Kiezen we het juiste product? Is de website betrouwbaar? Heb ik hiermee de juiste keuzes gemaakt? De twijfels zorgen ervoor dat je websitebezoeker misschien wel interesse heeft, maar uiteindelijk niet op de aanvraag- of contactknop klikt.
In dit artikel vertel ik je hoe je twijfels kunt wegnemen.
Waarom twijfels van websitebezoekers wegnemen?
Als je potentiële klanten twijfelen, gaan ze al snel op zoek naar een alternatief. Waarschijnlijk klikken ze weg en komen ze niet meer terug op je website.
Mogelijke twijfels die je potentiële klanten hebben bij het bezoeken van je website
- Is het wel veilig?
- Dat werkt toch niet voor mij?
- Is het wel geschikt voor mij?
- Is het geld het wel waard?
- Het resultaat is niet te meten. Wat krijg ik nu eigenlijk?
- Kost het niet teveel tijd?
- Is dit de beste koop?
- Ik wil wel een massage, maar zou de ruimte wel schoon zijn?
Hoe neem jij twijfels van je websitebezoekers weg?
Zorg ervoor dat je exact weet welke doelgroep je wilt aanspreken op je website. Breng vervolgens alle twijfels en bezwaren van deze doelgroep in kaart.
Daarna neem je de twijfels en de bezwaren (dus de weerstand) weg in de teksten van je website, zodat de websitebezoeker vertrouwen in je krijgt.
Een voor de hand liggende manier om dit te doen is een FAQ pagina te maken.
Ook kun je dit doen door een aantal goede recensies dicht bij het aankoopmoment te plaatsen.
Daarnaast is je over mij / over ons pagina belangrijk. Je websitebezoekers willen, zeker als het gaat over een wat grotere aankoop, weten met wie ze zaken doen. Zorg dus dat dit op orde is.
Bonustips