Gouden Website
Deel deze blog!

Hoe je de twijfels en bezwaren van je klant wegneemt

Welke twijfels / onzekerheden óf bezwaren kan je klant ervaren over je product / dienst?


Bezwaren en twijfels zorgen ervoor dat je klant misschien wel interesse heeft, maar uiteindelijk niet op de aanvraag- of contactknop klikt. 


Hiervoor is het nodig dat je eerst exact weet welke doelgroep je wilt aanspreken.
Deze doelgroep spreek je aan op je website.
Breng vervolgens alle twijfels en bezwaren van deze doelgroep in kaart.  

Daarna neem je de twijfels en de bezwaren (dus weerstand) weg in de teksten van je website, zodat de websitebezoeker vertrouwen krijgt in je. 

Mogelijke twijfels en vragen van je klanten


  • Is het wel veilig?
  • Dat werkt toch niet voor mij?
  • Is het wel geschikt voor mij?
  • Is het geld het wel waard?
  • Het resultaat is niet te meten. Wat krijg ik nu eigenlijk?

Mogelijke bezwaren van je klanten

  • Het kost teveel tijd
  • Ik vind het nogal duur, ik heb het goedkoper gezien
  • Ik wil wel een massage, maar heb ondervonden dat het niet altijd even schoon is

Bonustip

Weet je niet wat de twijfels zijn van je klant? Vraag het ze! Welke vragen je dan het beste stelt? Dat lees je in dit artikel.


Over Johanna Oosterbaan

Als online marketing- en communicatieadviseur help ik ambitieuze ondernemers om de online klantbeleving te verbeteren. Zodat zij bezoekers op hun website ontvangen die informatie feilloos kunnen vinden, begrijpen, een connectie willen aangaan en uiteindelijk klant worden.

volg mij op:
>