Verschil tussen een goede website en een gouden website

Is er verschil tussen een goede website en een gouden website? 
Een goede website is fijn voor de bezoekers van je website. Jouw mogelijke klanten of gasten kunnen jou snel vinden op het internet.
Ze zien direct de belangrijkste informatie. De informatie op de website is eerlijk en duidelijk. Een goede website is veilig, functioneel en mobielvriendelijk. Zonder spelfouten, te lange zinnen of onduidelijke afbeeldingen.

Goede website of toch een gouden website? 

Waarom zou je in plaats van een goede website kiezen voor een gouden website? ​

Wat is het jou waard?
Mensen voelen zich respectvol behandeld op een gouden website. De website wekt veel vertrouwen op. Het leidt tot meer bezoekers op je website, meer klantbetrokkenheid en meer klanten. De bezoekers zien dat jij aandacht hebt voor alle details. En dat jij begrijpt waar zij heen willen. Het is een afspiegeling van jouw dienst. En het laat zien wat de klant wil lezen.
Deze afbeelding is van een camping, vier weken na lancering van een gouden website.

goede campingwebsite met gouden rand

7 tips om van een goede website een gouden website te maken

Hoe kun jij een gouden website maken?
Enkele tips om van jouw goede website een gouden website te maken:

  • Geef bezoekers meer originaliteit dan ze verwachten
  • Durf af te wijken van het gros van de websites die dezelfde dienst aanbieden, zodat je een onvergetelijke beleving neerzet jouw klanten. Houd je daarbij wel aan alle 'ongeschreven' regels, dus maak je website niet verwarrend voor jouw bezoekers
  • Vertel een persoonlijk verhaal over jezelf, liefst met een mooie foto
  • Wees onderscheidend en duidelijk waarom jouw bedrijf toch echt anders is dan de rest. Laat zien wat dat dan is.
  • Schrijf zo dat je jouw bezoekers helemaal inpakt: zij willen naar jouw bedrijf toe of willen met jou in zee!
  • Je schrijft vanuit de bezoeker. Wat levert het de gasten op om bij jou vakantie, een dagje uit te vieren of bij jou een dienst af te nemen? 
  • Weet wat de bezoekers willen lezen, zodat je ze relevante informatie aan kunt bieden

Goede website door de ogen van je bezoekers

Ik vroeg veel campinggasten wat zij een goede website met een gouden rand vinden.
Een greep uit de antwoorden:
- Er staan mooie foto’s op
- De website is fijn om te lezen
- Er staat uitgebreide informatie op
- De website is fijn om te gebruiken
- De website verrast
- De website is anders dan anders

Een aantal gaf nog een mooie aanvulling:
“Het idee van thuiskomen”
“ Wat er in staat dat klopt helemaal. Alles is erg duidelijk”
“ Kijk en ontdek! Het is net als smaak.....over smaak valt niet te twisten.”
“Duidelijke website. Op de camping wordt er nog meer geboden dan op de website”
“Je er thuis voelen, terwijl je er nog helemaal niet bent geweest”

Doe de Gouden Website Check om erachter te komen hoeveel % jij op weg bent naar een gouden website!

About the Author Johanna Oosterbaan

Als online marketing- en communicatieadviseur help ik ambitieuze ondernemers om de online klantbeleving te verbeteren. Zodat zij bezoekers op hun website ontvangen die informatie feilloos kunnen vinden, begrijpen, een connectie willen aangaan en uiteindelijk klant worden.

follow me on:

Leave a Comment:

Add Your Reply